Van der Ham maakt bijzondere beelden van klei en tekeningen die verwijzen naar archetypische figuren. De meeste beelden van Hans van der Ham zijn te herkennen als een soort harnas of pak, waar nog leven in geblazen moet worden. Eerder heeft de expositie ‘Armourshow’ van Van der Ham plaatsgevonden. Armour staat voor harnas of wapenuitrusting. Maar zijn beelden zijn eerder aandoenlijk en vol humor dan strijdlustig. Daarbij zijn de meeste uitrustingen zichtbaar leeg, op de plek waar je een gezicht zou verwachten kijk je in een zwarte ruimte. Je ziet slechts een omhulsel. De meeste beelden van Van der Ham zijn geïnspireerd op archetypische verhaalfiguren, zoals bijvoorbeeld de karakters uit commedia dell’arte, straattoneel uit Italië in de 17e en 18e eeuw. Zo maakte hij eerder een beeld wat verwees naar de nar Pulcinella. In commedia dell’arte gaat de echte identiteit schuil achter de maskers van de spelers. Het bovenstaande citaat van Gustav Meijerink over het narrenkleed geeft de kern aan van het werk van Van der Ham. De beelden zijn als een narrenkleed, een omhulsel, waarin de ware identiteit van de figuur wordt schuilgehouden.
Deze tentoonstelling heeft de titel ‘Through the mirror’ meekregen. Alsof je in een spiegel kijkt en de reflectie die je ziet is niet de werkelijkheid, maar een schijnidentiteit. Voor de ware identiteit zal je door de spiegel heen moeten gaan. Zo is het bij zijn beelden en tekeningen ook. Niets is wat het lijkt.
Op de tentoonstelling zijn nieuwe keramische beelden, kleine bronzen beelden en tekeningen te zien. De beelden zijn meestal gemaakt van zwarte klei welke hij zelf bakt in een voor hem op maat gemaakte oven in zijn atelier. De beelden van klei hebben meestal een hoogte tussen de 80 cm en 150 cm hoog. Speciaal voor deze tentoonstelling heeft hij een groot beeld vervaardigd van ca 2,5 meter hoog.