Control Gamelab #13: Selling your game

28 okt 2014

Alle kanten van gamesmarketing belicht door deskundigen.

De game is bijna klaar, de hele studio is druk bezig met de laatste loodjes. Straks wordt hij losgelaten op het publiek. Maar wie is dat publiek en waar is dat publiek en vooral: hoe bereik je dat publiek? Wat is handig voor een developer? Alle marketing zelf doen of uit handen geven aan professionals? Zoveel mogelijk inzetten op sociale media of vertrouwen op traditionele media. Adverteert er nog wel eens iemand?

Met een berg ervaringsdeskundigen spreken we over:

  • Store Pages De belangrijkste pagina die je ooit maakt is de store pagina van je game. We gaan uitgebreid in op het inrichten van pagina’s op de App Store, de Google Play Store en de Steam Store.
  • Je Publiek Hoe belangrijk is interactie met je spelers, je publiek. Laat je ze meekijken tijdens het development of hou je ze op afstand? Hoe ga je om met kritische opmerkingen in social media?
  • Marketing & PR Hoe krijg je de pers zover dat ze over je game schrijft? Wat moet je doen om nog op te vallen zonder je zelf en je game een slechte naam te bezorgen?
  • Events Is het nuttig om op events te staan? Wat kost het? Wat kun je er uit halen?

Toegang is gratis. Meld je voor dit programma aan door bovenaan deze pagina op de rode knop 'reserveer' te klikken.

Control Gamelab is een programma van Control Magazine ondersteund door Pakhuis de Zwijger en Hogeschool van Amsterdam.

Op de hoogte blijven van onze programma's? Bepaal hier zelf welke Pakhuis de Zwijger nieuwsbrieven je wilt ontvangen.