<a ="https://twitter.com/DePaviljoens"
Macha Roesink studeerde kunstgeschiedenis aan de Universiteit van Utrecht en aan de Vrije Universiteit van Amsterdam.
.
Roesink werkte als curator voor de Caldic-Collectie (Rotterdam), coordinator voor de Rietveld Academie (Amsterdam) en ze initieerde als onafhankelijk curator onder de naam Rhizome projecten oa. voor De Appel, arts centre(Amsterdam) met kunstenaars als Steve McQueen, De Rijke/De Rooij en Tracey Emin. Roesink initieerde als adviseur voor PUMA Creative het sociale netwerk CAN (Creative Africa Network).
Van maart 2001 tot en met augustus 2013 was Macha Roesink directeur van Museum De Paviljoens in new town Almere. Als artistiek directeur was ze verantwoordelijk voor de interdisciplinaire programmering van Museum De Paviljoens met mid career solo's van kunstenaars als Yael Davids, Job Koelewijn, Barbara Visser, Meschac Gaba, Germaine Kruip en Suchan Kinoshita Daarnaast in situ projecten zoals met Jakob Kolding en Niels Schrader tijdens de tentoonstelling The Urban Condition in 2006 of tijdens Mapping Flevoland in 2012 van Chikako Watanabe en Yeb Wiersma in respectievelijk Schokland en Kraggenburg. Ze toonde kunstenaars als Gabriel Lester, Sarah van Sonsbeeck, Shirana Sjahbazi, Samson Kambalu, Annesas Appel, Gwenneth Boelens, Nickel van Duijvenboden, Hala Elkoussy, Cevdet Erek, Anne Holtrop, Yasmijn Karhof, Marijn van Kreij, Vincent Meessen in groepstentoonstellingen als Black My Story (2003) , De Stedelijke Conditie (2006), Unknown Territory (2009).
Sinds 2009 heeft Museum De Paviljoens een aantal tentoonstellingen georganiseerd onder de noemer De Nederlandse identiteit?
Museum: Niet terug naar de 20ste eeuw
Ingezonden brief Macha Roesink, 19 april 2002, NRC Handelsblad
“Er is niets waartoe de Nederlandse musea niet bereid zijn om het publiek binnen te halen”, schreef Janneke Wesseling vorige week. Van binnen en buiten de musea kwamen er reacties. Minachting voor...